top of page
01.

Ateliere copii

Dorința de a crea propriile ateliere pentru copii o am încă de când am lucrat pentru prima dată într-o gradiniță și am realizat ce potențial mare au copiii, cât de distractivi și curioși sunt atunci când descoperă ceva nou. 


Apoi, după ce am avut propriul copil, care mi-a dat ocazia să redescopăr lumea alături de el, am înțeles că există o nevoie reală pe piață de ateliere senzoriale și de explorare. 

Atelierele pe care le propun pornesc de la nevoile copiilor, specifice etapei de dezvoltare în care se află. În funcție de vârstă acestea variază de la nevoia de explorarea a mediului exterior la descoperirea propriilor abilități. 
 

Red Head Baby

Atelierele senzoriale pentru copii între      8 luni și 18 luni

​​​În această etapă timpurie, creierul copilului este într-o explozie de dezvoltare – la propriu. Neuronii fac legături noi într-un ritm uluitor, iar fiecare stimul — o atingere, un sunet, o textură — e ca un bob de porumb care pocnește.

 

Simțurile sunt poarta principală către cunoaștere – bebelușii „învață cu tot corpul”: ating, gustă, miros, ascultă și privesc tot ce îi înconjoară.

Motricitatea grosieră și fină evoluează rapid – încep să meargă, să apuce, să transfere obiecte dintr-o mână în alta.

Curiozitatea naturală este extrem de activă – sunt fascinați de texturi, sunete, culori, mișcare.

Atașamentul și siguranța sunt fundamentale – au nevoie de prezența adultului și de un mediu previzibil, blând și stimulativ, însă care să nu îi suprastimuleze.

 

Tocmai pentru ca totul este nou în jur, unii bebeluși se pot simți copleșiți de stimulii la care sunt expuși. Acesta este elementul de care am ținut în mod special cont atunci când am conceput atelierele: suficiente activități de explorare auditive, tactile, vizuale, de mișcare, dar nu prea multe și nu toate în același timp.

 

Copilul este în centrul activităților, motiv pentru care nu vor exista jucării care fac zgomote sau lumini singure, ci materiale de lucru pe care cei mici le vor manipula pentru a descoperi ceva nou. De aceea, atelierele senzoriale nu sunt doar o distracție simpatică ci o resursă valoroasă care ofera spațiul de dezvoltare copilului și inspirație adultului însoțitor. Inspirație deoarece ideile pot fi transpuse în viața de zi cu zi, astfel încât oportunitățile de învățare să aibă loc în mod natural zi de zi.

Aici nu evaluăm. Nu corectăm. Doar lăsăm copilul să exploreze, în ritmul lui, lumea.

Va aștept cu entuziasm!

Ateliere senzoriale și de explorare pentru copii între 1,5 - 3 ani

Această etapă dintre bebeluș adorabil și copil ”mare” vine la pachet cu un cuvânt care începe din ce în ce mai des să se facă auzit: “eu” - eu pot, eu vreau și alte constucții similare. 

Copilul lucrează la formarea autonomiei, a gândirii de tip cauză-efect, a coordonarii motorii și își extinde rapid vocabularul și înțelegerea lumii. Pe scurt - începe să poată din ce în ce mai multe lucruri! Motiv pentru care atelierele devin mai provocatoare, cu povești și sarcini de lucru mai concrete.

 

Explorarea este în continuare pe primul plan, iar activățile creează oportunități concrete pentru exersarea coordonării mână-ochi, a integrării elementelor senzoriale cu limbajul sau a exersării atenției susținute pe sarcină. 


Sarcinile de lucru sunt astfel create încât adultul însoțitor să poată fi doar sprijin emoțional pentru copil, să îl ajute să se simtă în siguranță în spațiul nou, fără însă să fie nevoie de intervenția sa directă. Astfel se încurajează autonomia copilului, ceea ce duce la formarea încrederii în propriile abilități. 

 

Nu evaluăm cum sunt efectuate sarcinile, nu corectăm. Doar lăsăm copilul să exploreze, în ritmul lui, și îl coreglam emoțional la nevoie.

Va aștept cu entuziasm!

Kids in Preschool
Kids at birthday party

Ateliere senzoriale și de explorare pentru copii între 3 - 5 ani

Acum copiii chiar sunt copii -  știu deja lucrurile de bază: să meargă, să țopăie și să tropăie, să înțeleagă și să răspundă când se vorbește cu ei, să exprime bucuria și nemulțumirea și altfel decât prin plâns.

Imaginația devine tot mai bogată iar jocul de rol, poveștile, capătă o importanță și magie aparte.  

Atelierele pornesc de la o poveste, ca mai apoi copiii să ia un rol în aceasta, să rezolve diferite sarcini sau chiar mistere. Se pune accentul pe legatura dintre simțuri și scopul acestora, pe coordonarea și precizia mai fină a activităților de motricitate, pe construire, sortare, exerciții de deducție - totul prin simțuri, fugind pe cât se poate de clasicele sarcini creion-hârtie. 

Deoarece mulți copii deja sunt în colectivitate și obișnuiți cu diferite medii, adultul însoțitor poate chiar să stea în spatele ușii și să intervină doar dacă copilul are vreo nevoie imediată care nu poate fi gestionată în cadrul grupului. 

La începutul fiecărui atelier va fi un moment în care atât copiii, cât și însoțitorii lor ascultă și își exprimă acordul de a respecta regulile grupului: doar așa se va putea bucura fiecare de experiență.

Chiar dacă regulile vor fi încalcate, copilul va fi abordat cu respect și blândețe, va fi ajutat să învețe ceva din acest moment, nu blamat. Folosim fiecare moment pentru a crea o oportunitate de învățare, chiar dacă emoțiile sunt mari. 

Nu evaluam cum îndeplinește sarcinile copilul, îl încurajăm și asigurăm că este liber să exploreze spațiu.

Va aștept cu entuziasm!

Servicii

Moms and Babies

Povești de mame: vezi când au loc întâlnirile, te poți înscrie aici

Parent and Baby Feet

Îmi poți scrie aici sau pe whatsapp pentru ședințe individuale

02.

Consiliere parentală

Nevoia din spatele cercetărilor mele ca mama la început de drum a fost mereu cea de a găsi conexiune, validare, înțelegere, poate chiar apartenență la un grup. Din păcate la momentul respectiv mi-a fost frică să mă expun, să vorbesc despre dificultățile și bucuriile prin care trec, așa că nevoile nu mi-au fost îndeplinite.

Visam la un spațiu sigur, unde să găsesc mame care trec prin experiențe similare cu ale mele, care nu simt că mă judecă sau că știu totul mai bine ca mine, iar eu doar trebuie să înghit și aplic informații. Îmi doream să interacționez cu femei care înțeleg de ce "verde cu mucus" e semn de îngrijorare și au ca ocupație principală analiza, traducerea și interpretarea fiecărui sunet nou apărut în vocabularul micuțului mâncator de energie.

Mă gândeam ce frumos ar fi să nu mă mai simt inadecvată și să interacționez cu oameni care deși își iubesc copilul inexplicabil de mult, au mii de momente de nesiguranță, de întrebări și frici - poate iraționale pentru cei care au depășit momentul. 

Uneori, atunci când apăreau schimbări în comportamentul copilului, uitam că am citit cărți, că am făcut o facultate de specialitate, că am niște formări și ani de lucru în spate exact în acest domeniu. Uitam că am informațiile undeva stocate. Apoi apărea “trebuie să știi” însoțit de vinovăția că în acel moment mintea mea rațională e pierdută printre nopțile nedormite și dă petrecere cu hormonii de nestăpânit. Ei bine, poate trebuia, dar uneori habar nu aveam ce e de făcut și ar fi prins așa de bine niște blândețe, niște vorbe calde. 

Pentru toate aceste situații de nesiguranță doresc să pornim un grup de “povești de mame”, unde mamele să se simtă în siguranță să își spuna of-ul în timp ce bebelușii fac ce știu ei mai bine. 

Pentru întrebările punctuale, specifice unei anumite situații, care necesită o susținere individuală, ne putem întâlni pentru ședințe de consiliere - online sau fizic, cu sau fără bebeluș/ copil, în funcție de nevoia fiecăruia. 

03.

Psihoterapie copii, adolescenți, adulți

1

Copii

•⁠  ⁠dificultăți emoționale (anxietate, frici, tristețe)

•⁠  ⁠probleme de comportament sau relaționare

•⁠  ⁠divorțul părinților, pierdere, schimbări majore

•⁠  ⁠reglarea emoțiilor și adaptarea la grădiniță/școală

2

Adolescenți

•⁠ anxietate, stres școlar, burnout

•⁠ ⁠stimă de sine scăzută, imagine corporală

• ⁠depresie, retragere socială

•⁠ relații conflictuale cu părinții

•⁠  ⁠întrebări legate de identitate și apartenență

3

Adulți

•⁠  ⁠anxietate, atacuri de panică, insomnie

•⁠ ⁠depresie, oboseală emoțională, pierdere de sens

•⁠ dificultăți în relații

•⁠ ⁠traume din copilărie sau viața adultă

•⁠ ⁠nevoia de a învăța să pui limite și să ai grijă de tine

Pentru o programare imi poti scrie aici

Calendar
decembrie 2025
lun.
mar.
mie.
joi
vin.
sâm.
dum.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
bottom of page